woensdag 2 mei 2012

Old times....

Voor deze blog heb ik al een aantal andere stukjes geschreven. Een ervan wil ik graag met jullie delen:







2 mei 2012
Geplaatst door Inge
2 mei 2012 01:54:38

Steekwoorden: leven,geluk,liefde

En dan krijg je midden in de nachtdienst een klein berichtje van je lief: "ga je morgenavond met me naar Herman van Veen?" Zomaar, op maandagavond. Ik typte terug : "ja hoor, regel maar".
En zo stond ik me vanavond op te tutten voor een avondje theater. Met de geluiden van spelende kinderen op de achtergrond buiten, geluiden die mijn wereld binnen komen via het open badkamerraam. "zouden mijn moppies het ook naar hun zin hebben bij papa?" mijmer ik even. Maar tegelijk ook bedenk ik me dat ze het vast wel fijn hebben net als altijd, en in elk geval fijn weer!
Na een douche, mijn haar gedroogd, wat make-up, een mooie jurk en mijn lekkerste luchtje, loop ik met mijn hakkenschoenen in mijn hand de trap af. Oh wat kan ik blijven genieten van die blik in de ogen van mijn lief als ik op sjiek ga. De zon schijnt en het is lekker weer. Mijn schatje heeft iets lekkers gekookt en op de mooie borden geserveerd, met een glaasje water. Na een nachtdienst valt een wijntje vaak nogal heftig en dat weet hij. Nog een ijsje op de hand, want een dergelijk ijsje vind ik nou eenmaal lekker.
En dan vol verwachting in de auto op weg naar het theater. Zou hij onze lievelingsnummers zingen? Zou hij grappig zijn? Zal het druk zijn? Is de jurk niet te sjiek, of niet sjiek genoeg?
Bij het binnenkomen van het theater worden mijn 2 laatste onzekerheden weggenomen. Ik heb een goede keus uit mijn overvolle kledingkast gemaakt. Op een paar spijkerbroeken na is iedereen op sjiek. Raar eigenlijk dat dat de sfeer in zo'n theater nog een beetje feestelijker en specialer maakt.
We bestellen een kopje koffie, waarbij we met een lekkere spanning naar de mensen om ons heen kijken. Allemaal mensen die op deze avond zich mooi hebben gemaakt, en verzameld hebben om iets moois te beleven. En beleefd, dat hebben we. Een prachtige show, tranen van ontroering stroomden afwisselend met de tranen van het lachen over mijn wangen. Wat een prachtige muziek, de eenvoud in de humor. Ouderwets maar virtuoos theater. 
En dan als toegift Anne. Ik voel mijn lief naar adem happen. Zijn oudste heet Anne, en zij is inderdaad in staat de wereld een beetje mooier te kleuren. En ze groeit inderdaad veel te snel. En oh oh oh wat genieten wij van de groei die zij en de andere 3 schatten doormaken, ook al gaat die altijd veel en veel te snel.
Ik zou de tijd willen stopzetten want soms, soms stroomt mijn hart over van geluk. Meestal van kleine dingen, een wandeling na het kerstdiner met zijn 6en kerstbomen tellen. Mijn verjaardag vieren in de Efteling. Spontaan een paar pannekoeken bakken voor alle spelende kindjes in de straat op dat moment. Een glas wijn in een mooi kristallen glas. Lekker eten op een zonnig terras. Of hand in hand in de regendruppels naar 2 regenbogen staan kijken op een mooie avond in april.

Het leven is zo mooi, en hij vliegt zo ontzettend snel voorbij. Maar elke dag is er een moment dat ik blij ben dat ik het mee mag maken een keertje. Klein geluk, grootte liefde, verscheurend verdriet en allesoverheersende verwondering. Ik leef!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten