dinsdag 10 september 2013

Garnier Olia honingblond review



Oke, foto's maken en van alles op de pc verwerken daar ben ik echt nog geen goede in. Maar ik denk dat jullie toch wel nieuwsgierig zijn naar de Garnier olia haarverf.





Dit zegt Garnier er zelf over: 

"Garnier Olia De eerste permanente haarkleur op olie basis, zonder ammoniak



Garnier Olia is de 1e permanente haarkleuring met de kracht van 60% natuurlijke oliƫn, zonder ammoniak. Experts van Garnier hebben ontdekt dat olie zo veel meer kan doen dan alleen het haar verzorgen. In het hart van de kleurformule, geconcentreerd en met natuurlijke bloemenoliƫn, wordt olie een krachtige motor die het kleuringsproces stimuleert, waardoor de kleur optimaal tot uiting komt




Mijn ideen:

- verpakking: Een stevige doos, maar ik vind de uitstraling wat goedkoop ogen. Wel is een van de flapjes aan de binnenkant bedrukt met de kleur en het kleurnummer, wat handig is voor in je portemonnee. Ik sta na een maand of 2 namelijk altijd te twijfelen, was het nou die? Of toch die? 

- kleuraanduiding: Men noemt deze kleur honingblond. Handig, want welke kleur is dat nou eigenlijk?



Deze?                       Of deze?


Geur: Die is prima. Niet van die vieze verflucht. 

Het materiaal: Het flesje is makkelijk te vullen ziet er hardstikke mooi uit, en door de lange smalle punt is hij heel erg makkelijk om dicht bij de haarwortel aan te kunnen brengen om je uitgroei bij te werken. Om grotere delen in te masseren is de fles juist wat onhandig. De tubes knijpen zich makkelijk leeg, en de vloeistoffen mengen goed. Daarna heeft het de stevigheid vergelijkbaar met een conditioner. 
Het laat zich op droog haar in de lengte wat lastig verdelen, maar druppelt niet ( en jeukt niet op mijn hoofd!) De handschoenen zien er in de verpakking mooi uit, het lijken luxe zwarte handschoenen, van die flexibele. Die vind ik altijd erg mooi. Helaas zijn ze welliswaar zwart, maar toch van boterhamzakjesplastic gemaakt, jammer. Dat zijn voor mij namelijk details die me een luxe gevoel geven tov een goedkoop gevoel. En beauty in welke vorm dan ook doe ik vooral voor het luxe gevoel. 

Uiteindelijk gaat het echter maar om 1 ding. Hoe ontzettend prachtig ik er na het verven weer uit zal zien. Althans..... jullie zien dat, ik zie dat, de kinderen zien dat, moeders aan het schoolplein zien dat...maar mijn lief? Die ziet het niet. Hij bestookt me de hele dag met berichtjes hoe gek die op me is, en hoe mooi hij me vind, maar blijkbaar weet hij 's avonds al niet meer hoe ik er 's morgens uitzag. 
En dan staat mijn foto in het app-profiel, en als achtergrond op zijn telefoon. Over een dag of 3 zal hij eens vragen... Goh... heb je een nieuwe trui???

Voor jullie dus het resultaat, jullie waarderen het tenminste ;-)


Het was dus de eerste honingkleur. En ik vind hem prachtig! Mijn haar voelt zacht, glanst mooi en de kleur is erg natuurlijk. 
Zeker een aanrader dus. Verkrijgbaar bij de meeste drogisterijen voor een gemiddelde prijs van 15 euro. Kom je binnenkort een keer in Duitsland en wil je hem proberen, daar kost hij gemiddeld 7 euro. Een behoorlijk verschil vind ik zelf. 

Liefs Inge

Geen opmerkingen:

Een reactie posten