woensdag 14 augustus 2013

woensdagmorgen

Gewoon een typische woensdagochtend in een druk samengesteld gezin



Ooit dacht ik dat mijn ochtenden er zo uit zouden zien.
En toen haalde de werkelijkheid mij in....



Ik ging scheiden, kreeg een nieuwe relatie en met hem 2 kinderen erbij aan de ontbijttafel. Je gelooft het niet, maar de meeste gezinnen zitten ook niet stralend met de kinderen op schoot en een kan verse jus gelukkig te wezen.
Zo ziet mijn ochtend er in elk geval uit :

6.45 fluitende vogels en een zacht deuntje onderbreekt mijn slaap, een halve minuut later gaat de wekker van mijn lief, een irritante dreunende piep toon. Ik loop naar de toilet voor een plas en kruip daarna nog even tegen hem aan.
7.00 De wekker heb ik nu 2 keer uitgedrukt, en ik klop op de muur. Binnen no time staan mijn 2 mopjes dan naast het bed om even wakker te knuffelen, mijn favoriete momentje s'ochtends. Nog 10 minuten en dan definitief opstaan.
7.10 Terwijl mijn lief de ontbijtboel in orde maakt, want wij eten dus wel aan een gedekte tafel, zorg ik dat de kinderen aangekleed raken. Das nog niet zomaar kleren uit de kast en aantrekken, want vandaag is het wisseldag, en bij mama van de stiefdochters is een kat die graag in kleding hangt, dus de tule petticoatrok van de jongste blijft maar even hier. Bij de papa van mijn kindjes is een grote hond, dus die witte broek ook maar even niet, en ook niet je witte gympen.... Nee dat vest is te klein dat kan echt niet meer. Pak die maar....
7.20 "Wie is er aan de beurt? Oke, hoe wil jij je haren vandaag?zullen we een staart doen? Je hebt immers straks gym, maar geen hoge want dan krijg je je shirt niet uit"
"Nummer 2? Los haar, maar dan wel met een speldje? Een kronkelvlechtje? Oh zoals gister de staart, ja dat is goed. Een plukje (fake featherextension) erbij? Welke kleur, moet ik eerst even pakken dan"
"nummer3? Een halve staart? Oke prima, heb jij gym vandaag? Neem je wel vast je tas mee?"
"nummer 4, he je hebt je kuif zelf al gemaakt, prima schatje!"
7.45 Zo nu even zelf aankleden, haar doen en make-up.
8.00 Ik schuif aan aan de ontbijttafel, de meeste hebben hun boterham half of helemaal op en ik eet snel ook een sneetje. Dan weer allemaal naar boven tandenpoetsen.
8.10 "heb je je gymtas, en jij je huiswerk? Heeft iedereen een hapje voor de pauze? Doe je schoenen nou aan! Waar heb je die gelaten dan? Liggen ze niet in je vakje? Heb je al onder de tafel gekeken? Nou zie je wel!. Jongens jassen aan! Heb je je schoenen nou nog niet aan? Wat ga jij nou weer doen? Huiswerk boven pakken? Tis maar goed dat je hoofd vastzit anders zou je die ook nog vergeten. ( Ja ik hoor mijn moeder elke dag in mijn hoofd en ik zei vroeger nog zo, later als IK groot ben......) Nou kom schiet op, anders zijn  we te laat. Ja ik loop mee.
8.15 de deur uit, een kwebbelend meisje aan mijn hand, een dromerige prepuber, een uitgelaten knul ertussenin en voor ons loopt een trotse papa met zijn jongste prinsesje.
8.20 op school. "Nou tot morgen jongens! Dikke kus, knuffel, ik hou van je"
8.25 hand in hand met mijn lief naar huis, waar ik hem uitzwaai naar zijn werk, en dan eindelijk EINDELIJK een welverdiende bak koffie drinken kan.



Liefs Inge

1 opmerking: